همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساخت جنگنده فوق پیشرفته رادارگریز به دست متخصصان پرتوان داخلی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ حسن شاه صفی گفت: این جنگنده مجهز به فناوری‌های پیشرفته، هم اکنون در مقیاس یک هفتم طراحی و ساخته شده است و مراحل آزمایشی خود را می گذراند.

وی با بیان این که جنگنده فوق پیشرفته رادارگریز نیمه اول سال 88 پرواز آزمایشی خواهد داشت افزود: ویژگی های این جنگنده در آینده به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سیاست اصلی این نیرو پدافندی است و در این راه جوانان پرتلاش این مرز و بوم کارهای بسیار مهمی انجام داده اند.

سرتیپ شاه صفی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز به فناوری ساخت هواپیمای شکاری بمب افکن آذرخش و صاعقه دست یافته بود که با توجه به نیاز نیروهای مسلح در حال تولید انبوه است.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی ارتش نیز از ساخت پروژه ای مهم در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: با راه اندازی این پروژه جهانیان غافلگیر خواهند شد.
امیر دریادار محمد صدری افزود: معاونت جهاد خودکفایی ارتش با نیروهای متخصص و جوان و بکارگیری فناوری های نوین جهانی، در حال طراحی و ساخت انواع جنگ افزارها در زمین و هوا و دریاست. 
وی گفت: همزمان با 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، فناوری های نوین دفاعی کشور در عرصه زمین، هوا و دریا به نمایش گذاشته خواهد شد.
امیر صدری تأکید کرد: پیشرفت بخش های مختلف نظامی، موجب افزایش قدرت رزمی جمهوری اسلامی ایران شده است.

کد خبر 74553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز